Kategoriler
Teknoloji

Yeni Bir Gezegen Daha Keşfedildi

Gök bilimcilerin açıklamalarına göre Dünya’dan yaklaşık 650 ışık yılı uzaklıktaki bir gezegenin yüzey sıcaklığının 4 bin 300 derece olduğu açıklaması yapıldı.

Güneşten daha sıcak gezegen

Gök bilimcilerin açıklamalarına göre şimdiye kadar bilinen en sıcak gezegeni keşfettikleri belirtiliyor. Araştırmalara göre Jüpiter’e benzeyen Gezegen KELT-9b” adı verilen gezegenin yüzey sıcaklığı gündüz vakti 4 bin 300 dereceye ulaşıyor. Bu sıcaklık Samanyolu galaksisindeki birçok yıldızın yüzey sıcaklığından daha fazla. KELT-9b’nin sıcaklığı yüzey sıcaklığının 5 bin 500 dereceyi bulduğu Güneş’ten ise bin 200 derece az. olması nedeniyle atmosferinde su ve karbondioksit gibi moleküllerin var olamadığı KELT-9b, KELT-9 yıldızının yörüngesindeki dönüşünü 1,5 Dünya gününde tamamlıyor. Jüpiter’den 2,8 kat daha büyük gezegenin öz kütlesi ise Jüpiter’in yarısı kadar.

Tıpkı Dünya’ya hep aynı yüzünü gösteren Ay gibi yıldızına sadece bir tarafını gösteriyor. Arizona eyaletinin güney doğusundaki Winer Gözlemevi‘nde bulunan KELT teleskobu kullanılarak keşfedilen KELT-9b’nin yörüngesinde döndüğü KELT-9 yıldızının da Güneş’ten iki kat büyük ve iki kat daha sıcak olduğu belirlendi. Yapılan açıklamada Prof. Dr. Scott Gaudi, “KELT-9b, kütle açısından diğer gezegenlere benziyor ancak atmosferine bakıldığında şimdiye kadar keşfedilen tüm gezegenlerden farklılık gösteriyor açıklamasını yaptı.